Ekonomicky je to blbost. Udržovat dlouhé trasy by bylo extrémně drahé, i pokud pomineme náročnost velice, velice nízkého tlaku. Maglevy všude, kde je třeba kapacita, a budou násobně lacinější. Cca 600-700 km/h je asi proveditelné pomocí postupné evoluce současných technogií. Jinak viz Concorde. Rychlost ano, ale vždy je to i otázka ceny. Nějaké zásadní změny snad jen s technologiema "brakeaway civilizací" a až si bude lidstvo schopno hrát s gravitací. ;-)
Odpovědět3 0
S gravitací si už umí hrát, ale jistě nic praktického pro vlaky, jsou to laboratorní slabý pokusy, kdy nad magnetickým diskem je o několik procent slabší gravitace i ve vyšších patrech budovy, nebo starší silnější efekty domácího vědce v anglii, kdy mu ten disk i odletěl, ale kde je možnost tomu nevěřit, protože překonal nějakou hranici od které to byl už zdroj energie a točilo se to samo (od nějakých otáček)
V obou případech šlo o to že magnetický disk z permanentního magnetu se točil velkýma otáčkama tisíce nebo desítky tisíc otáček za minutu.
Odpovědět0 0
Takový disk měl Predátor, ne? :-)
Odpovědět0 0
Máme tady články o zajímavých věcech, ale je docela ztrátový čtení o tolika věcech který nebudou, jako např dřív mnoho článků o vesmírném výtahu, to je jen jako ukázkový příklad, ale těch věcí je víc. Asi se s tím nedá moc dělat. Třeba u výtahu bylo jasný že nemůže existovat kvůli družicím. Ze začátku to člověk neprokoukne a věří té reálnosti a že se čeká jen na lepší výrobu lana z uhlíkových vláken a pryskyřice a rakety schopné ho vynést, přitom družice výtah vůbec neumožňují, takže nebude. Škoda že ani ty články o výtahu neskončí tím, že by ten závěr napsali, prostě články jen skončí. Mnoho článků tak jsou jen pohádky.
U hyperloopu zatím věřím že někdy bude existovat, ale zatím to teda asi ekonomicky neprojde. Osobně mě vůbec neláká do něj vlézt, ale věřím že mnoho lidí si na to zvykne jako u letadel. Bezpečnost se jistě prověří právě přepravováním nákladu s kontrolou bezpečnosti pro lidi.
Tak máme tady články o mnoha technicky zajímavých věcech, ale mě čím dál víc zajímají praktičtější věci, jako např jaký jsou možnosti zapojení solárních panelů kolem komínu, aby panel momentálně ve stínu nekazil výkon ostatním. Líbili by se mě takový články který by prakticky rozebírali možnosti např kolem střešních solárních elektráren se zaměřením vždy na něco a k tomu vždy i tu ekonomiku. Takže čtenáři by získali dobrý přehled a nemuseli by se spoléhat na instalační firmy, kterým je jedno že panel má sklo jen 2 mm tlusté, nebo že malý stín komínu výrazně kazí výkony celé střechy. Takže takové recenze konkrétních typů plus obecné technické možnosti by byli super. Vše dohromady je těžký řešit, ale po kouskách by to jít mohlo.
Odpovědět1 1
Mne by zajimalo ktereho blbouna napadlo rychle prepravovat náklad. Chápu že z těch obřích investic chtěli alespoň neco zachránit. Ale tak blbý nápad... Zrovna náklad vždy snese nějaké zdržení. Je to přesný opak toho co je na dráze. Možná tak doprava orgánů na transplantaci, ale ta to asi nezaplatí.
Odpovědět2 0
Já to pro změnu považuju za jedinou možnost jak začít aspoň trochu ekonomicky. Bezpečnost pro lidi se musí otestovat nějakou dobou používáním na přepravu nákladu. Vznikne kvalitní statistika která přesvědčí větší množství lidí o bezpečnosti.
Odpovědět1 0
Tak já si zase dovedu představit, že v případě velkých států by taková podzemní síť byla velkou výhodou v případě vojenského napadení, kdy by se materiál, případně jednotky, mohly v relativním bezpečí dostat do cílové oblasti během krátkého času.
Odpovědět0 0
To jim to ale trvalo, nez dosli k zaveru, ze to je ptakovina...
Soustredili se pouze na jeden parametr, tim je rychost a jak toho dosahnout... snizenim odporu vzduchu, tedy ve vakuu. To sice v principu funguje, jenze to nestaci. Aby to melo i nejaky jiny smysl, musi to mit zajimavou kapacitu, jenze cim delsi kapsle, tim musi mit trasa mirnejsi oblouk. Uz tahle podminka z toho vetsinu tras vylucuje a v Evrope prakticky nerealizovatelne. Dale plati, ze na kapsli v oblouku bude pusobit odstrediva sila, coz se da kompenzovat magnetickou odpudivou silou, aby nedoslo pri te rychlosti ke kontaktu s tubusem a tim k tragedii. Jenze to zase zvysuje energetickou narocnost, ktera se ekonomicky nebude potkavat prave s tou malou kapacitou. K tomu i technologicka narocnost na utesneni nejen samotne kapsle, ale predevsim tubusu v cele sve delce. Dalsi drobnosti muzeme vynechat, protoze uz z tohoto nam vychazi, ze to je ekonomicky nezivotaschopny nesmysl.
Odpovědět3 1
Takže, jako obvykle, to bude jezdit jen v Číně.
Odpovědět4 3
Ani tam to fungovat nebude. Aspon nie tak skoro. Technologicky pokrok musi este o cosi postupit aby nieco taek vedeli rozumne zrealizovat.
Odpovědět2 1
Samozrejme že činania taku sprostosť stavať nebudu, je to len na kratku vzdialenosť, v hadici je vakum, ked praskne tesnenie vo vlaku všeci su mrtvy, odvezie len par ludi, a jazdi to len o 200km/h rychlejšie ako normalne Činske vlaky.
Činania nemaju take populisticke a nekopetentne vlady ako my v EU, oni rozmyšlaju vlasnymi hlavami, a neplnia len slepo rozkazi paneška s poza mlaky...
Odpovědět4 8
neviem, ake rozkazy paneska z poza mlaky musis plnit ty, kazdopadne cinania plnia rozkazy ustredneho vyboru a to tak, ze velmi pozorne.
Odpovědět6 0
Ono stačí, že ty rozkazy plní naše i evropské vedení. Proti zájmům vlastního obyvatelstva.
Čínské vedení vládnout umí. To naše ne.
Odpovědět3 5
mozes uviest priklady rozkazov, ktore plni nase vedenie proti zaujmu obyvatelstva?
ono diktatura s 1 mld obyvatelov ma trochu lahsie postavenie ako 10 mil stat v strede europy, kde kazde druhe obdobie vladnu populisti. nase male statiky musia spolupracovat a robit kompromisy, lebo samostatne nic neznamenaju a nik nas nepotrebuje. za mna si myslim, ze oproti cinanom sa tu mame este ovela lepsie.
Odpovědět2 0
Ty asi moc nesledujes Fialovu vladu co dela a jak jde do kopru Evropska ekonomika nebo spis jen ta nase. Nemecko se umele udrzuje ekonomicky nahore jen diky vychodnim krajinam z kteryych pumpuje do sve ekeonomiky prachy z vybranych dividend. Evropa jako takova si kope vlastni hrob na rozdil od ciny, ktera ma skoro 2 miliardy obyvatel a doslova se zivotni uroven zvysuje vsem.
Odpovědět2 2
" rozdil od ciny, ktera ma skoro 2 miliardy obyvatel
Jen faktická, 1,43-1,45 mld. bych neoznačoval slovy "skoro 2 miliardy".
Odpovědět1 1
A prečo ešte nie si v tej Číne? Veď je tam tak dobre.
Prečo stále zostávaš v Európe?
Odpovědět1 0
Čínské maglevy dnes jezdí 430, ty budoucí nedávno představené mají jezdit lehce přes 600. Čínský hyperloop (resp. něco podobného ve vakuu se tam vyvíjí) a má to jezdit 1000 km/h, takže o cca 400 km/h rychleji než dosud nejezdící maglevy (samozřejmě, pokud by to skutečně vyjelo a skutečně jezdilo zamýšlenou rychlostí). Proti "normálnímu" čínskému maglevu by ten jejich hyperloop měl jezdit dokonce o skoro 600 km/h rychleji. Tedy zase ty Vaše typické násobky vedle.
Odpovědět4 3
Žádný čínský maglev nejezdi. Ten jediný maglev co jezdí v Číně stavili Němci. Po tom co se Čína "rozhádala" se Siemensem, mají co dělat aby maglev udrželi v provozu
Odpovědět1 0
Jistě...Myslíte tu zločineckou Čínu která má obrovský vnitřní dluh a nálada ve společnosti připomíná papiňák před výbuchem? Jasně toto stavět SOUČASNÝ KONČÍCÍ režim stavět nebude.Má naprosto jiné problémy:)))
Ono vybudovat stát na zlodějnách a krádežích od jiných je vždy relativně krátkodobé řešení...
Odpovědět3 5
V Evropě i Americe to očividně vydrželo hodně dlouho, tak proč by to nešlo v Číně? :)
Odpovědět3 2
Konec vašeho postu je pravdivý. Státy, jejichž úspěch je postaven na zlodějině a válkách, budou zanedlouho končit. Jen jsou to asi jiné, než doufáte vy.
Zločinecká Čína existuje jen ve fantazii západní propagandy.
Odpovědět2 2
propaganda :-)))? sa opytaj ujgurov, indov, tibetanov, taiwancov , juho korejcov a filipincov...
Odpovědět2 2
Který stát není postaven na zlodějinách?
Odpovědět1 0
Hlavně by se musela změnit fyzika. Pokud to má jezdit ve valci ve kterem je skoro vakuum, tak to nikdy nebude nic moc pro lidskou psychiku.
Odpovědět0 0
Rychlost vlaku přes 20mp/h (32 km/h) člověk nepřežije - kde já to už slyšel?
Odpovědět0 2
To bych taky rád věděl, kde jste to slyšel. ;)
Odpovědět0 0
To se tvrdilo v Anglii v začátcích rozvoje železnic.
Odpovědět3 1
Jste si tím jistý a nebo je to jen další mýtus?
Odpovědět1 1
Taky to znám, jen jsem nevěděl že to bylo zrovna v Anglii. Lidi věřili že člověk nemůže přežít rychlost větší než 30 km/h.
Odpovědět1 1
to je právě mýtus, který se do dnešní podoby časem převykládal na základě "odborného článku", který spíš řešil možnost udušení splodinami při rychlé jízdě
Samozřejmě okrajově se okolo vlakové dopravy vyrojilo mnoho mýtů počínajíc vlakovým šílenstvím konče možnosti velkého poškození díky přetížení :D
Odpovědět1 0
Hele je to možný, že to s člověkem ve vakuu je pověra. Asi se tak dá žít.
Odpovědět1 1
Myslíš jako jezdit v podmořským tunelu?
Odpovědět1 0
Je pravda že to nikdy nebude dost dobrý. Je to riziko podobně jako v letadlech, raketách, ponorkách. Půjde o spolehlivost a pak velká část lidí to riskovat bude jako dnes letadla. Někteří se ale létání bojí pořád a stejně tak to bude u hyperloopu, kde se třeba testovací dopravou zboží ukáže vyšší bezpečnost pro lidi než u letadel. Tak já věřím že to půjde až budou některé státy bohatší a technika o trochu lepší.
Odpovědět0 1
Já vím ,že se to nemá dělat, ale "Já jsem vám to říkal" :o)
Teď pár let počkám, jak to bude s kvantovými počítači.
Odpovědět2 1
Náhodou, kvantové počítače jsou a budou fajn. Dokáží generovat nesmysly mnohonásobě rychleji, než cokoli jiného.
Odpovědět2 0
Do teď mi nikdo nedokázal vysvětlit, jak a co vlastně počítají. Mně to pořád připadá jako lepší generátor náhodných čísel.
Odpovědět0 0
zhruba je to špíš naopak takový jednoúčelový generátor konkrétního výsledku :)
Odpovědět1 0
Tohle jsem pochopil tak, že musíš napsat správný program aby ten "šum" vyfiltroval tak aby ti vyšlo něco použitelné. Takže jsi blízko.
Odpovědět1 0